Orlando - Crystal River

5 augustus 2017 - Crystal River, Florida, Verenigde Staten

Gisterenmorgen hebben we op het gemak de spullen gepakt en hebben nog lekker aan het zwembad gelegen voordat we naar Crystal River vertrokken. Rond 13.30 uur zijn we vertrokken en om 16.00 uur kwamen we aan bij ons hotel in Crystal River. Rond 19.00 uur zijn we naar een restaurant gereden, maar aangezien we daar een uur moesten wachten op een tafeltje zijn we naar Applebees gereden, en hebben daar erg lekker gegeten. Dus ik denk dat we vanavond maar weer naar Applebees gaan !

TaxiApplebees

Vanmorgen zijn we na het ontbijt naar Three Sister Springs Visitor center gegaan en zijn daar op de Trolley gestapt die ons bracht naar een privé park waar de Three Sister Springs waren. Dit is een prachtige warmwaterbron in het hart van de Crystal River met kristalhelder water met prachtige bomen en planten. Hier verzamelen in de winter Manatees (zeekoeien), aangezien het water altijd dezelfde temperatuur is en ze hier overwinteren. In de zomer komen ze hier sporadisch voor. Na een lange wandeling besloten we om twee duo kayaks te huren en een paddleboard, om zelf naar deze bron te varen en daar te gaan zwemmen. Het was supermooi om daar te snorkelen en te zwemmen en ook het water was echt lekker qua temperatuur. Helaas hebben we geen manatee gezien, maar het was echt de moeite waard om dit mee te maken. Op de terugweg zijn we nog even bij de Pizzahut geweest. In ons hotel bleek na het douchen pas echt dat we allemaal behoorlijk rood (bruin) waren geworden van deze 4 uurtjes op het water. We blijven de rest van de avond maar lekker uit de zon.

Crystal RiverThree Sister SpringsThree Sister SpringsThree Sister SpringsThree Sister SpringsThree Sister SpringsHunter Bay Springs

1. Alex:
    6 augustus 2017
    Ziet er gaaf uit. Is wel iets voor in de tuin.
  2. Ad:
    6 augustus 2017
    Mooie foto's! Ziet er gezellig uit.