Arches (Moab)

23 juli 2018 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Gisteren dus vertrokken naar Utah (Arches National Park). Toen we aankwamen bij Devils Garden Campground was er geen host om ons te ontvangen. Hij zou pas rond 17.00 uur terug zijn bij de Campground. Dus we zochten zelf onze plaats en parkeerden onze camper. Het was hier zo warm (ruim 40 graden) dat ik me al zorgen maakte voor de nacht zonder airco in deze woestijn. Rond 19.30 uur was de temperatuur gezakt tot 35 graden en besloten we nog 2 korte trails te gaan lopen om de Arches te gaan bekijken. Super mooi is het hier, alleen de hitte is ongelofelijk. Rond 23.30 uur gingen we slapen met alle ramen en deuren open, maar het was niet makkelijk om in slaap te komen. We zouden vroeg opstaan om nog een trail te lopen op het moment dat het nog niet zo warm is.

Devils GardenDevils Garden

Rond 08.00 uur waren we onderweg om de trail naar Broken Arch te gaan lopen. Er werd geadviseerd 2 liter water per persoon mee te nemen, maar wij hadden totaal 5 of 6 liter water. We liepen de primative trail, totaal 11,3 kilometer, en hadden na 3 uur lopen nog nauwelijks water over. In deze 3 uur zie je nauwelijks mensen, en we waren dan ook blij dat we groepen mensen zagen, want dat betekende dat we bijna aan het eind van de trail waren. Wel een erg mooie wandeling, maar erg zwaar. Bij de camper aangekomen besloten we om niet nog 1 nacht hier te blijven, maar op zoek te gaan naar een andere Campground in de buurt. De camping waar we morgen verblijven (midden in Moab) had geen plek meer, dus zochten we verder en kwamen terecht bij Moab Valley RV Resort waar de airco gewoon weer kan draaien en we kunnen afkoelen in het verfrissende zwembad.

ArchesArchesArchesArchesArchesArchesArches

1. Ine:
    24 juli 2018
    Af zien dus nu maar weer afkoelen dan
  2. Annie en Jo:
    24 juli 2018
    Wat een temperatuur ik zou er niet tegen kunnen en zou de hele dag in de grot woning van de indianen de vredespijp roken Annie
  3. Maria Gerrit:
    24 juli 2018
    Heel warm , maar hier ook met 34 graden .
    Hier blijf ik ook binnen .
  4. Ine:
    24 juli 2018
    EindelijkIndy een keer van de voorkant mooie foto s