Banff - Lake Louise

30 juli 2019 - Lake Louise, Canada

Van Banff naar Lake Louise is maar een kleine 70 kilometer. Daarom konden we het vandaag rustig aan doen. We besloten niet over de snelweg te rijden maar binnendoor en ook langs Johnson Canyon te rijden. Onderweg hadden we het erover dat we nog geen wildlife gespot hadden, en voor we het er goed en wel over gehad hadden stond er een rij auto’s stil op de weg, wat meestal betekent dat er iets te zien is. En ja hoor, de eerste beer liep aan de kant van de weg en we pakten snel onze telefoons om wat plaatjes te schieten. Erg gaaf om deze dieren in het wild te zien. Na een paar minuten rijden we verder naar Johnson Canyon en lopen totaal ruim 6 kilometer om bij de upper Falls te komen. We vervolgen onze weg richting Lake Louise en na een paar kilometer spotten we voor de tweede keer een black bear langs de kant van de weg. Vanuit onze camper kunnen we behoorlijk dichtbij komen om wederom wat foto’s te maken. Als we aankomen op de camping lopen we naar Lake Louise, over een trail van ongeveer 4 kilometer alleen maar berg op. We komen aan bij een prachtig blauw meer, waarvan het water rechtstreeks uit de gletsjer komt. Op de terugweg pakken we de shuttlebus naar de Village om daar lekker nog wat te eten voor we terug naar de camping lopen.

Johnson CanyonGespotGespotLake Louise CampgroundLake LouiseLake Louise