Dubois - Yellowstone

29 juli 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

1250 mile hebben we er al op zitten als we vertrekken richting Yellowstone. We rijden eerst door Grand Teton National Park en stoppen af en toe om te genieten van de mooie uitzichten. Na 1,5 uur komen bij de ingang van National Park Yellowstone, en dan hoeven we nog maar 35 mile voor we bij onze eerste camping in Yellowstone zijn. Bij het inchecken krijgen we een supermooie plaats dicht bij het Yellowstone meer. Een gigantisch meer, maar gezien de watertemperatuur van 4 graden gaan we toch maar niet zwemmen. We besluiten om een trail te lopen richting West Thumb met mooie baisins en mudpots. We moeten echt survivalen om bij West Thumb te komen. We gaan door dichtbegroeide beplantingen en door rivierbeddingen. Als we een bezoek hebben gebracht aan West Thumb vinden we nog een telefoon op de grond en besluiten deze af te geven bij het information center. Op de terugweg besluiten we een andere route te nemen. Het is hier echt een bear area, maar we twijfelen of we eigenlijk wel een black bear of grizzly bear tegen willen komen. Er wordt dan ook geadviseerd om als je gaat wandelen bear spray mee te nemen, in groepen van minimaal 3 of 4 mensen gaan te wandelen en flink geluid te maken. Dat laatste lukt ons heel aardig. Als we terug komen bij de camper, besluiten we in het Grant Restaurant iets gaan te eten. Eenmaal terug bij de camper spelen we met z’n allen nog een spel en gaan om 20.30 uur naar binnen aangezien het hier toch wel heel erg afkoelt ‘s-avonds.

Grand Teton National ParkGrand Teton National ParkGrant CampgroundYellowstone LakeWest ThumbYellowstone

1. Alex:
    29 juli 2018