Ijsland in coronatijd !!

2 augustus 2021 - Borgarnes, IJsland

Nadat in 2020 onze reis naar de USA was geannuleerd vanwege de travelban wegens Covid-19, hadden we voor 2021 gepland om te gaan eilandhoppen op 4 eilanden van Hawaii of wederom een reis door de westkust van de USA te maken. Helaas was het begin mei niet de verwachting dat de USA haar grenzen zou openen voor toeristen en hebben we wederom onze reis moeten cancellen.

Na wat gezocht te hebben op internet, en aangezien we geen zin hebben om ergens op het strand te gaan liggen voor 2 weken kwamen we in onze zoektocht uit bij Ijsland. Ideale situatie, aangezien reizigers die 2 weken volledig gevaccineerd zijn geen beperkingen hebben. Ook kinderen geboren in 2005 hebben geen vaccinatie nodig, en laat Noa nou net in dat jaar geboren zijn !

We hebben 2 weken voor de vertrekdatum de vlucht geboekt, een auto gehuurd, huisjes en hotels geboekt en gaan een rondreis maken door Ijsland.

Op 23 juli 2021 kwam ineens het bericht dat ook in Ijsland de deltavariant aangetroffen is en dat ze de regels gaan aanscherpen. Vanaf 27 juli 2021 heb je naast volledige vaccinatie ook een negatieve test (max 72 uur oud) nodig om Ijsland binnen te komen. Op 31 juli waren we aan de beurt om ons te laten testen, en gelukkig allemaal negatief.

Vandaag, maandag 2 augustus vertrokken we naar Ijsland met Icelandair en kunnen we aan onze rondreis beginnen.

1. Annie en Jo:
    3 augustus 2021
    Hopelijk een goede reis gehad !

Noa heb je een leuk cadeau gehad ?
    Nog veel plezier de komende tijd .
    Gr
  2. The travel club Annemarie:
    3 augustus 2021
    Heel veel plezier in dit prachtige land.
  3. Anja Pennings:
    3 augustus 2021
    Ohw heerlijk, een Mollekes reisverhaal, smullen! Jullie zijn niet voor 1 gat te vangen en gaan IJSkoud door! Veel plezier!
  4. Maria Gerrit:
    3 augustus 2021
    Een fijne vacantie en veel plezier .
  5. Ine:
    3 augustus 2021
    daar ook al een tuinhuis om te feesten geniet er van gr