Kaapstad

2 augustus 2022 - Tafelberg, Zuid-Afrika

Na een lange vlucht van 11,5 uur (zijn we niet meer gewend) komen we rond 23.00 uur aan in Kaapstad. We worden opgewacht door iemand van het reisbureau die ons begeleid naar de shuttlebus naar het eerste hotel. We feliciteren Noa nog met haar verjaardag precies om 0.00 uur, maar gaan daarna snel slapen. Na onze nacht in het hotel ontbijten we om 7.30 uur in het hotel en vragen of we teruggebracht kunnen worden naar de luchthaven om onze huurauto op te halen. We krijgen een Toyota Fortuner mee, waar het stuur aan de verkeerde kant zit, om vast te wennen aan het links rijden hier in Zuid-Afrika. Tijdens onze rit naar Kaapstad gebruik ik een keer of 5 de ruitenwisser I.p.v. de richtingaanwijzer, en het links rijden is echt even wennen. Ook sta ik een paar keer aan de verkeerde kant van de auto om in te stappen. Als we aankomen bij het appartement kunnen we gelijk naar onze kamers, ook al moeten ze nog poetsen. Wel fijn dat we onze spullen al kwijt kunnen, en we besluiten om met de Uber naar de kabelbaan van de Tafelberg te gaan. De Uber kost hier minder dan 70 rand (€4,00) voor een rit van een kilometer of 8. Als we bij de Tafelberg aankomen, blijkt dat ze onderhoud aan het plegen zijn aan de kabelbaan, en dat je alleen maar naar boven kunt lopen. We besluiten, ondanks dat ze vertellen dat het 2,5 uur lopen is naar de top om toch maar naar boven te lopen. Wat is het een mooie, maar zware route, maar het uitzicht maakt het allemaal de moeite waard. We doen er minder dan 2 uur over, maar onze spieren zijn weer goed getraind. Behoorlijk afzien, maar we moeten ook nog naar beneden. Dit gaat wel wat sneller, maar is ook ontzettend zwaar en we zijn blij als we weer beneden arriveren. We regelen weer een Uber en laten ons afzetten bij de Pick and Pay vlak bij ons appartement om wat boodschappen in te slaan voor de komende dagen. Nadat we lekker gedoucht hebben gaan we eten bij een restaurant vlak in de buurt om Noa’s verjaardag af te sluiten. We spelen nog een spelletje op de kamer van Lars, Indy en Noa en gaan moe maar voldaan naar bed, zodat we morgen weer fit aan een nieuwe dag kunnen beginnen.

DE025156-08A4-4A87-8EA3-D3D1A02F41F42EADD055-4932-45D7-8956-6D5317FBE7847E7C5EE1-6A95-4ADA-848B-1DBEA1C06DFB67557BFF-D486-478C-8C07-0E8A668FC7E1DA881C0E-1F59-40B9-902E-AA5E50D952F73C950EB7-33BB-4461-B02B-2EC0E015A8FB

8495C5F3-D826-4185-8B0C-B2954B6C11D7

1. Ad:
    2 augustus 2022
    Gefeliciteerd Noa met je verjaardag! Mooie foto’s vanaf de Tafelberg 🙂
  2. Anja Pennings:
    2 augustus 2022
    Oe, dit wordt weer smullen! De Mollekes zijn gearriveerd! Fijn he, dat links rijden....het went! Jullie hebben al een hele klim gehad op Noa haar verjaardag. Aan de foto's te zien was de wandeling zeker de moeite waard, prachtig! Nog gefeliciteerd met Noa, en geniet van deze mooie reis!
  3. Annie en Jo:
    3 augustus 2022
    Noa nog n keer gegeliciteerd en de dag goed afgesloten met een lekker verjaardags diner met veel frietjes