Yellowstone - West Yellowstone

29 juli 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag rijden we van Grant Campground Yellowstone naar West Yellowstone. We zitten momenteel in de staat Wyoming en op deze korte route van 80 kilometer eindigen we in de staat Montana. Dus na Colorado, Utah en Wyoming is dit de 4e staat die we bezoeken. Op deze korte route zullen we op diverse plaatsen stoppen om een bezoek te brengen aan de geisers, baisins en andere bezienswaardigheden. The Old Faithfull is de beroemdste geiser die nog actief is. Ongeveer 1 keer per 70 minuten barst deze uit en spuit dan water en stoom tot wel 55 meter hoog de lucht in. Yellowstone is eigenlijk één grote vulkaan die 1 keer per 600.000 jaar tot uitbarsting komt. Volgens onderzoekers is het echter 640.000 jaar geleden op dit moment? Op het vervolg van onze rit brengen we nog een bezoek aan diverse warmwaterbronnen die erg mooi van kleur zijn. De foto’s zeggen denk ik genoeg.

We zitten nu op Grizzly RV park in West Yellowstone met alle voorzieningen (o.a WiFi). Komende 2 dagen zitten we weer back to basic, zonder voorzieningen.

Old FaithfullOld FaithfullMidway Geyser BasinMidway Geyser BasinMidway Geyser BasinMidway Geyser BasinGrand Prismatic SpringGrand Prismatic Spring

1. Ad:
    29 juli 2018
    Zo mooi, het lijkt bijna nep met al die kleuren.
  2. Annie en Jo:
    30 juli 2018
    Prachtige foto's ,
    Is Indy soms ergens anders naar toe?
  3. Maria Gerrit:
    30 juli 2018
    Het lijkt wel of ik ook mee op vacantie ben , zo mooi die foto 's zijn .
  4. Anja Pennings:
    31 juli 2018
    Ik blijf smullen van jullie mooie verslagen, avonturen en geweldige foto's!