Howick

19 augustus 2022 - Indlovu DC, Zuid-Afrika

Gisteren hebben we dagje lekker rustig aan gedaan. Eerst uitslapen (sommige van ons), daarna zijn we naar het strand geweest en na de middag hebben we een bezoek gebracht aan de Galeria Mall. Hier hebben we de middag doorgebracht met shoppen, lekker eten en een potje bowlen.

We zijn nu drie dagen in Durban geweest en eigenlijk hebben we hier nog een dag meer geboekt, maar de afstanden zijn best groot om iets te ondernemen en besluiten om deze laatste dag over te slaan en iets te boeken op onze route richting Bergville. We boeken een huisje in Howick - Lions River ongeveer 150 kilometer boven Durban. We rijden richting de Drakensbergen en zien de buitentemperatuur steeds verder dalen. We komen ook op steeds grotere hoogtes dus zullen moeten wennen aan de temperaturen, want zeker ‘s-nachts kan het hier behoorlijk afkoelen. Na wederom een zandpad van een aantal kilometers komen we aan bij Lions River Country cottages. De eigenaar had doorgegeven dat de sleutel in de BBQ zou liggen, dus kunnen we meteen ons huisje in. Na de middag bezoeken we Capture Point wat op een kleine afstand ligt. Dit is een museum gebouwd op de plek waar Nelson Mandela gearresteerd is. Erg indrukwekkend dit Museum gebaseerd op zijn strijd tegen apartheid in Zuid-Afrika. Na het museum brengen we een bezoek aan Biggly Wiggly, een erg leuke plek met diverse shops, kiosken en restaurants. We gaan nu proberen ons huisje te verwarmen met de gaskookplaat, aangezien de houtkachel de woonkamer binnen enkele minuten vol rook zet. 😉

7E8E06CA-DF34-4613-A4E6-B1EFA4814A9E90D6B33B-46A7-41CF-B328-04C0630E333C09DD8A18-1612-4B20-8316-576E921F07C411B5F4EF-1B18-4FB6-959D-FB2DCBBFE3F2

1. Anja Pennings:
    19 augustus 2022
    Die laatste foto is prachtig! Wat een mooi kunstwerk/beeltenis of hoe je het ook noemt. Ik kan me voorstellen dat het indrukwekkend geweest is.