Death Valley

29 juli 2023 - Furnace Creek, California, Verenigde Staten

Vandaag staan een aantal interessante plaatsen in Death Valley op het programma. We vertrekken niet al te laat om de grootste hitte voor te zijn. Eigenlijk maakt het helemaal niks uit, want om 8.00 uur is het hier al 38 graden. We stoppen bij een aantal punten, maar blijven telkens maar maximaal een minuut of 5 buiten de auto, om vervolgens weer snel verkoeling te krijgen van de airco. We bezoeken de Golden Canyon, waar een wandelroute is van 1,5 kilometer, maar ook hier draaien we na 500 meter weer om. De volgende stop is the Devil’s Golf Course, een vlakte die bedekt is met een laag haliet (steenzout) gevormd door wind en water. Na 25 kilometer op de Badwater Rd, komen we uit bij de zoutvlakte van het Badwater Basin, het laagste punt van Noord Amerika. Op de terugweg rijden we de artist drive, een route van 15 kilometer met allemaal gekleurde rotsen ontstaan door de oxidatie van mineralen. Als laatste bezoeken we de flat sand dunes. Op de terugweg maken we een stop bij het visitor center, waar de temperatuur inmiddels de 50 graden heeft bereikt, en het warmste tijdstip van de dag is pas over 2 uur 😊. Tijd voor verkoeling in onze cottage en in het zwembad. Ps. De was is hier snel droog!

IMG_1936IMG_1939IMG_6760IMG_1942IMG_1945IMG_1949IMG_1950IMG_1954

IMG_1961

1. Anja Pennings:
    29 juli 2023
    Zelf net terug van onze vakantie ga ik nog lekker nagenieten van jullie vakantie blog! Het is weer genieten! Hopelijk gaat de temperatuur voor jullie behoorlijk zakken.....is toch extra genieten. Have fun!