Las Vegas - Death Valley

28 juli 2023 - Furnace Creek, California, Verenigde Staten

Vanmorgen rond 11.00 uur vertrokken vanuit Las Vegas. Na 60 mile stoppen we in het stadje Pahrump om wat te eten en nog wat boodschappen te doen bij de Walmart. Als we verder rijden zien we de temperatuur elke paar kilometer oplopen. Op 15 mile voor onze uiteindelijke bestemming draaien we af om een bezoek te brengen aan Dantes View. Het laatste stuk loopt de weg steil omhoog maar na een minuut of 20 komen we bij een uitzichtpunt met een prachtig uitzicht over de zoutvlakte van Death Valley. We rijden verder richting de ranch, en stoppen nog bij Zabriskie point om te genieten van het uitzicht. Als we teruglopen voelen we onze kuiten branden. Dan komen we aan bij the Ranch at Death Valley. Dit is een aangelegde oase midden in de woestijn, waar planten staan en palmbomen groeien, terwijl in een cirkel van 50 kilometer verder geen begroeiing te zien is. We snappen ook waarom dit furnace creek genoemd wordt. We krijgen een leuke cottage, maar de thermostaat van de airco gaat niet lager dan 26,6 graden. Ongelooflijk, maar dit voelt toch verkoelend als het buiten 48 graden is. We nemen nog een duik in het zwembad en rond 19.00 uur gaan we eten in het restaurant op de ranch. De eerste dag in Death Valley zit er dan al weer op.

IMG_1912IMG_1915IMG_1917IMG_1920IMG_1921IMG_1922IMG_1923IMG_1931