Vancouver

14 augustus 2019 - Vancouver, Canada

Onze laatste volledige dag in Vancouver, voor we morgen weer huiswaarts keren naar Nederland. Vanmorgen hebben we eerst aan de overkant van de straat vers brood gehaald om te ontbijten op het balkon van onze suite. Na het ontbijt maken we wat lunchpakketten om mee te nemen voor onze wandeling door het Stanley Park in Vancouver. Na 3 kilometer lopen door de stad komen we aan het begin van het noordelijk gelegen park. We lopen langs de Seawall en komen na een uurtje bij het noordelijkste puntje van Vancouver, de Lions Gate Bridge. Vanaf daar gaan we dwars door het park langs Beaver Lake richting Brockton Point waar de totempalen staan met mythische verhalen van oude indiaanse stammen, die de verbondenheid symboliseren met de zogenaamde First Nation cultuur. Als we teruglopen zien we ook nog wat zeehonden in de baai zwemmen. Stanley Park is een erg leuk park om een dagje rond te dwalen. Als we terug komen bij het hotel hebben we er weer 15 kilometer op zitten en rusten we nog wat uit want morgen hebben we een lange (reis)dag voor de boeg.

Stanley ParkStanley ParkStanley ParkStanley ParkStanley ParkStanley ParkStanley ParkStanley Park

1. Ad:
    15 augustus 2019
    Goeie terugreis!
  2. Anja Pennings:
    15 augustus 2019
    Wat een mooi reportage weer! Een superreis, fijn om mee te mogen lezen en genieten! Ik wens jullie een goede terugreis, alvast welkom terug!