Coombs - Ucluelet

8 augustus 2019 - Ucluelet, Canada

Gisteren zijn we vertrokken vanuit Coombs naar Ucluelet, wat ligt aan de west kust van Vancouver Island. De temperaturen liggen hier een stuk lager, maar dat is ideaal als we wat trails willen gaan lopen. Onderweg staan we op Highway 4 ruim 20 minuten stil, omdat er wegwerkzaamheden zijn en er maar 1 rijbaan beschikbaar is waar je om de beurt in groepen door heen mag. Na 2,5 uur komen we aan bij onze campground wat ligt in het gezellige kleine dorp Ucluelet.

Highway 4 Ucluelet

Ucluelet Campground

Vanmorgen zijn we de Wild Pacific Trail gaan lopen. Dit is een trail van ruim 8 kilometer die loopt door het regenwoud en pal langs de kust loopt van het schiereiland. We lopen een aantal kilometers tot het begin van de trail, waar we gewaarschuwd worden voor beren, wolven en poema’s. Onderweg komen we wel een aantal herten tegen, maar ander wildlife hebben we (gelukkig) niet gespot. Het is een supermooie wandeling met mooie views en rond 15.30 uur komen we terug bij onze campground. We hebben totaal ruim 16 kilometer gelopen, maar het was zeker de moeite waard. Vanavond gaan we ons zelf belonen door te gaan eten bij een lokaal restaurant. Morgen hebben we weer een lange reis voor de boeg van bijna 300 kilometer naar Victoria, de hoofdstad van British Columbia.

Wild Pacific TrailWild Pacific TrailWild Pacific TrailWild Pacific TrailWild Pacific TrailWild Pacific TrailWild Pacific TrailWild Pacific TrailWild Pacific TrailWild Pacific TrailWild Pacific Trail