Marina - Monterey Bay

15 augustus 2016 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag eerst lekker uitgeslapen, en daarna vertrokken naar Monterey Bay wat 15 kilometer verderop ligt. We hebben hier een boottocht geboekt op de Prinses Monterey om te gaan whalewatchen. In het begin hebben we moeite om een parkeerplaats te vinden voor de camper, maar na een tijdje rondrijden hebben we de camper toch kunnen parkeren. Het is een stukje lopen naar Fishersman Warf waar de boten vertrekken en we zijn nog erg vroeg. Onze boot vertrekt om 12.30 uur, maar op de werf zijn allerlei winkeltjes waar we ons prima vermaken. Rond 11.30 uur komt de zon door en is het erg aangenaam op de pier. We hebben warme kleren aangetrokken, maar twijfelen of dat wel nodig is. Later op de boot beseffen we dat het maar goed is, want de zon is echt plaatselijk in de baai, en om de baai heen, dus ook op zee, is  alleen maar laaghangende bewolking (mist)

Fishersman WarfFishersman Warf

Fishersman WarfFishersman Warf

Om 12.30 uur vertrekken we en de eerste Californische zeeleeuwen zien we al luierend op de pier. Ook in de baai zelf zwemmen zeeleeuwen slechts een paar meter uit de kant, en zoeken naar vis wat door de zeevissers uit de boten gegooid wordt.

ZeeleeuwZeeleeuw

Na een uurtje varen komen we in Carmel Bay waar we een groepje Humpback  Whales (bultruggen) zien. Wat een prachtig gezicht is dit. Je ziet ze af en toe boven het water uit komen en de boot blijft stil liggen zodat we ze kunnen zien duiken en weer naar boven komen. Na een half uur varen we terug, en Noa wil het liefst vooraan op de boot staan, omdat het door de hoge golven net lijkt of ze in de achtbaan zit.

Humpback WhaleHumpback Whale

Humpback Whale

Als we terugkomen op Fishersman Warf gaan we lekker wat eten (vis) en gaan terug naar de camping. We gaan de spullen inpakken, omdat we morgenvroeg de camper moeten inleveren. We moeten de camper tussen 9.00 uur en 11.00 uur inleveren in San Francisco, waar we nog een paar dagen zullen verblijven in een hotel. De reis naar San Francisco is nog ongeveer 160 kilometer, en totaal hebben we dan 3450 kilometer afgelegd door de USA, waarbij we door de staten Californië, Arizona, Utah en Nevada zijn gereden.

Prinses Montery