San Francisco

17 augustus 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen maar weer vroeg naar het ontbijt (7.30 uur) want we moesten om 9.30 uur bij Pier 33 zijn in downtown San Francisco, om met de boot mee te gaan naar het voormalig prisoner eiland Alcatraz. Dus rond 8.15 uur maar weer met de UBERapp vervoer geregeld, en binnen 8 minuten stond er weer een auto voor onze neus. De rit duurde vrij lang vanwege de drukte in de stad, maar we waren nog op tijd. Enorme rijen mensen stonden te wachten om met de boot naar Alcatraz te gaan. Bij aankomst op het eiland besloten we direct helemaal naar boven te lopen om een Nederlandse audiotour te doen door het gevangenisgedeelte. Deze tour duurde 45 minuten en was erg leuk en leerzaam. Daarna hebben we nog op het eiland rondgewandeld om alle andere bouwwerken te bekijken en de informatieborden te lezen. Na een paar uur op Alcatraz te zijn geweest hebben we de boot terug genomen naar San Francisco.

AlcatrazAlcatraz

AlcatrazAlcatraz

AlcatrazSkyline

Op het vasteland zijn we pier 33 opgelopen, om alle winkeltjes te bekijken en daarna een bezoek gebracht aan Fishersman's Warf met zijn vele winkels en restaurants en hebben daar natuurlijk weer vis gegeten. Ook zijn we wat straatjes ingelopen waar de Cablecar rijdt. Deze zijn erg steil en lang maar als je boven bent is het uitzicht fantastisch. Ook Lombard Street met allemaal bochten is leuk om te zien.

Pier 39Fishersman Warf

CablecarCablecar

Lombard

Na wat bezienswaardigheden te hebben gezien in de stad zijn we helemaal langs de baai teruggelopen naar het trein station. Hier kwamen we langs Bay Bridge en het AT&T stadion van de San Francisco Giants. Morgen gaan we proberen kaartjes te krijgen om een baseball wedstrijd van de Giants bij te wonen. Ze spelen morgenavond een thuiswedstrijd, en alleen al de buitenkant van het stadion is imposant om te zien, maar aanwezig zijn bij een wedstrijd lijkt ons echt super. Hopen dat het lukt.

Bay BridgeSF Giants

SF Giants

Op de terugweg naar het hotel in de trein, waren we het er toch allemaal over eens dat San Francisco een stuk leuker is dan Los Angeles. Nu nog even zwemmen en dan zit de dag er al weer op!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jeannette:
    18 augustus 2016
    Mooi om te zien Alcatraz, precies zo als in de film.
    Jullie hebben super leuke dingen gezien en meegemaakt, hopelijk lukt de basebal wedstrijd ook nog, geniet ervan.