San Francisco

18 augustus 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag alweer de laatste dag in de USA en dus ook in San Francisco. We gaan er een lange dag van maken, zodat we zoveel mogelijk zien van San Francisco. Na het ontbijt hebben we de trein genomen naar de stad, en gelijk even naar de ticketshop van de San Francisco Giants om te kijken of we nog kaartjes kunnen krijgen voor de wedstrijd van vanavond. Gelukkig hebben ze nog wat kaarten dus vanavond om 19.15 uur zijn wij bij de wedstrijd tegen de New York Metz. We lopen een paar kilometer langs de pier om bij Pier 39 fietsen te gaan huren. Bij de fietsenverhuur moeten we allemaal eerst een parcours afleggen om te laten zien dat we met een fiets om kunnen gaan. Allemaal geslaagd ! We fietsen deze middag 40 kilometer en fietsen door diverse straatjes in de stad, door het Golden Gate Park en natuurlijk over de Golden Gate Bridge. Er zaten diverse beklimmingen en ook mooie afdalingen in. Bij de Golden Gate Bridge kun je alleen stapvoets fietsen, want wat is het hier druk !!

Golden Gate BridgeGolden Gate BridgeGolden Gate BridgeGolden Gate Bridge

Na een paar uur kwamen we weer bij Pier 39 om de fietsen in te leveren. Hier zijn we ook nog wat wezen eten bij een visrestaurant, want we hadden de lunch overgeslagen. De rekening komen ze in Amerika overal al brengen, zonder dat je er om vraagt, als je net de laatste hap naar binnen werkt, dus ook hier. De voorbeeld fooibedragen zetten ze er op de rekening al bij. Nadat ik ongeveer 10% fooi erbij had gegeven, kwam de serveerster nog even terug om te vertellen dat het gebruikelijk is dat je 18 of 20% geeft. (Bij de rekening zit een bijlage, waarin dit in 10 talen staat)

Na het eten zijn we naar het AT&T stadion gewandeld om de honkbalwedstrijd van de San Francisco Giants tegen de New York Metz bij te wonen. Wat is dit gaaf om mee te maken. Leuke sfeer, leuke ambiance, geen hooligans en ze wonnen ook nog met 10-7 mede dankzij een homerun van Madison Bumgarner. (Iedereen wel bekend)

San Francisco GiantsSan Francisco GiantsSan Francisco GiantsSan Francisco GiantsSan Francisco GiantsSan Francisco GiantsSan Francisco GiantsSan Francisco Giants

Na de wedstrijd zijn we wederom met de Ubertaxi terug naar het hotel gegaan, want bij de trein was het veel te druk. Morgen vertrekken we weer naar Nederland en zit onze reis er helaas weer op. Wat is het ontzettend snel gegaan, maar het was echt onvergetelijk

1. Fien en Ine:
    20 augustus 2016
    Welkom thuis en volgend week weer lekker werken
  2. Maria Gerrit:
    20 augustus 2016
    Welkom thuis , wat is dat werken vacantie is toch veel leuker .
    Groetjes .