Douglas - Rocky Mountains

10 augustus 2018 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

Na een reis van ruim vier uur kwamen we aan op Moraine Campground, een park van National Park Service, midden in de Rocky Mountains. Onze plek was een supermooie plek, met een firepit en midden in de natuur. We besloten nog de Cub Trail te gaan lopen en stapten op de shuttlebus, die ons bracht naar het begin van de Trailhead. We hebben een trail gelopen van ongeveer 10 kilometer en we kwamen er al snel achter dat we onze lange broeken niet aan hadden hoeven te doen. Het is hier met het zonnetje erbij gewoon 23 graden. Super mooi is het hier op 3000 meter hoogte, met de sneeuw op de gletsjers op de achtergrond. Tijdens onze wandeling zagen we nog 2 mooses water drinken uit het meer. We waren redelijk moe toen we terug kwamen aangezien het zuurstofgehalte in de lucht hier toch een heel stuk lager is. Op de campground hebben we na de wandeling de firepit aangemaakt en hamburgers en kip gegeten. Lars en mama hadden allebei last van hoofdpijn en duizeligheid wat de verschijnselen zijn van Altitude Sickness (hoogteziekte) wat hier veel voor komt. Het koelde in de avond wel heel snel af, dus hebben we nog een spelletje gespeeld in de camper en zijn redelijk vroeg gaan slapen.

Rocky MountainsRocky MountainsRocky Mountains MooseRocky MountainsRocky Mountains

De volgende dag zijn we na het ontbijt met de shuttlebus naar Bear Lake en Gorge Glacier gereden om daar nog een trail te lopen. Mama had nog wel hoofdpijn, maar wilde toch mee, ondanks het feit dat we nu op ruim 3500 meter gingen wandelen. Ook hier was het super mooi en hebben we genoten van de spectaculaire uitzichten. Na een paar uurtjes zijn we teruggegaan naar de camping om te vertrekken richting onze volgende camping in Black Hawk.

Rocky MountainsRocky MountainsRocky MountainsRocky Mountains

De route naar Black Hawk was iets meer dan 100 kilometer, maar de TomTom gaf aan dat we er 2 uur over zouden doen. De route was een rit langs de rand van de Rocky Mountains met veel haarspeldbochten en een maximale snelheid van tussen 25 Mph en 45 Mph. Dus als snel werd duidelijk dat de TomTom wel eens gelijk kon krijgen. Onderweg kwamen we nog door het plaatsje Nederland, waar we natuurlijk even moesten stoppen om een foto te maken. Wij zijn nu op een zeer mooie KOA (Denver West) waar de kids nu lekker in de hottub zitten voor we gaan eten.

Nederland

1. Ad:
    10 augustus 2018
    Zou te zien zijn het plekken waar je langer wilt blijven 😀. Mooie foto’s hoor!
  2. Patrick:
    11 augustus 2018
    Een paar weken extra zou mij nog wel lukken !
    Toch is het uiteindelijk na 4 weken ook wel weer lekker om naar huis te gaan.