Mount Rushmore - Douglas

7 augustus 2018 - Douglas, Wyoming, Verenigde Staten

Gisteren hebben we op KOA Mount Rushmore een ATV (All Terrain Vehicle) geboekt. Om 12.30 uur konden we deze ophalen bij het verhuurcentrum. Ze hadden kopie van mijn rijbewijs en een polis van een autoverzekering nodig om deze te mogen huren, maar de polis van de autoverzekering hadden we niet bij ons natuurlijk. Op mijn telefoon had ik een kopie van de camperverzekering staan die we afgesloten hadden in Nederland en hier trapten ze in. Het polisnummer werd genoteerd en dat was voldoende, aangezien ze toch geen Nederlands kunnen lezen hier. Dus na een korte uitleg konden we vertrekken met de ATV. De snelheid die je kunt bereiken met dit voertuig is 45 Mph (75 Km/u) en je mag er gewoon mee op de weg, maar hij is eigenlijk bedoelt om off-road in de Black Hills te rijden. Kilometers aan trails over zandpaden, rotspaden en waterpoelen grenzen aan onze campground en bij de eerste waterpoel was iedereen kletsnat. Daarna wilde Lars wel een stukje rijden (illegaal) en ik geloof dat hij uiteindelijk wel 2 van de 3 uur gereden heeft. Hij vond het supervet en na een kwartiertje reed hij als een ervaren terreinrijder door de heuvels van de Black Hills. Ook zijn we over de highway, tussen de vele motorrijders door, even naar het Crazy Horse Monument gereden zodat we deze konden afstrepen van onze bucketlist. Je hand uitsteken als je links of rechts wilt is voldoende voor het overige verkeer, want remlichten en knipperlichten zijn niet aanwezig.

Mount RushmoreMount RushmoreMount RushmoreMount RushmoreCrazy Horse

Voor de avond hadden we een shuttlebus geboekt voor een bezoek aan Mount Rushmore Monument. Prachtig om te zien hoe de uitgehouwen hoofden van de presidenten Washington, Jefferson, Roosevelt en Lincoln al van veraf te zien zijn. Mooi om te zien hoe deze beelden gemaakt zijn en de grootte van deze beelden is pas echt indrukwekkend als je er voor staat.

Mount RushmoreMount Rushmore

Vanmorgen hebben we besloten om de 3e nacht niet daar te blijven, aangezien de weersverwachting wat minder was en we de highlights in de Black Hills gezien hadden. We vertrokken zonder eindbestemming en reden door de staat Nebraska en zijn gestopt bij een Wallmart in het plaatsje Chadron om nog wat boodschappen te doen en met goede Wifi in de Wallmart te zoeken naar een campground. Onderweg hebben we dan ook een KOA voor 2 nachten geboekt in Douglas ongeveer 400 kilometer vanaf Mount Rushmore. Ondertussen zijn we in Douglas en zijn nog slechts 700 kilometer verwijderd van onze eindbestemming Denver.

1. Annie en Jo:
    7 augustus 2018
    Super Lars je lijkt al een ervaren chauffeur ! Dit kan voor opa en mij nog wel eens van pas komen !Jo en Annie .
  2. Ine:
    7 augustus 2018
    Lars ik wacht nog wel even tot je nog een paar lessen meer hebt gehad en je mijn auto meekrijgt maar het is al knap hoor