Cache Creek - Whistler

4 augustus 2019 - Whistler, Canada

Gisteren zijn we vertrokken naar Cache Creek waar we een tussenstop hadden gepland voor we naar Whistler gingen. We kamen terecht op een camping met een klein zwembadje waar verder niet veel te beleven viel. Vanmorgen zijn we vertrokken naar Whistler met een rit dwars door de bergen, met stijging- en dalingspercentages van 15%. Het verbruik van onze camper komt hier zelfs onder de 1 op 3. Dus tanken moet je hier echt bijna elke dag. Als we na 4 uur aankomen in Whistler rijden we gelijk door naar het dorp en hebben geluk dat er net een parkeerplaats vrij komt op de RV parking. Whistler is de plaats waar in 2010 de Olympische Winterspelen hebben plaats gevonden. Wat een supergezellig stadje is dit. We besluiten om de Gondola te nemen naar Black Comb en als we boven zijn nemen we de lift naar de andere berg (peak to peak). Als we op de Whistler Mountain aankomen kunnen we nog verder naar boven naar de top of the world peak in een stoeltjeslift. We zijn nu op bijna 3000 mtr hoogte en de uitzichten zijn prachtig hier. Boven kunnen we ook nog een skybridge over en houden we ook nog een sneeuwballengevecht in onze zomerkleding, want voor Whistler is het nu  extreem warm. Op 3000 mtr is het zelfs 20 graden en in het dal is het ruim 30 graden. Tegen de avond gaan we weer naar beneden en rijden naar onze campground die 2 kilometer verderop ligt.

Duffey LakeWhistlerBlack Comb WhistlerWhistlerWhistlerWhistlerWhistlerWhistlerWhistlerWhistler