Jasper

31 juli 2019 - Jasper, Canada

Vanmorgen toen we wakker werden regende het nog in Jasper, maar voor we goed en wel ontbeten hadden was het al weer droog en kwam het zonnetje alweer te voorschijn. De temperatuur vandaag was echt super om wat wandelingen te maken zo rond de 24 graden. We besloten om enkele trails te gaan lopen hier in de buurt. We begonnen aan de Old Fort Point trail, ongeveer 5 kilometer lang. De paden gingen behoorlijk steil naar boven, maar toen we boven kwamen was het toch echt de moeite waard geweest, met prachtige uitzichten op de bergen, meren, rivieren en het stadje Jasper. Toen we weer naar beneden liepen hebben we ook nog een trail gelopen naar Lac Beauvert waarvan, zoals de naam al doet vermoeden, het water prachtig blauw groen van kleur was.   Op de terugweg kwamen we nog een pootafdruk tegen van een Grizzly beer, die waarschijnlijk iets voor ons het pad gekruist had. We hebben deze Grizzly beer (gelukkig haha) niet meer gezien. Wel blijken er hier volgens de parkranger op dit moment erg veel beren te zijn, en zelfs op onze camping zijn onlangs nog beren gezien, dus we houden de deur van de camper s’nachts maar dicht.

JasperJasperJasperJasperJasperJasperJasperJasper