Lake Louise - Jasper

30 juli 2019 - Jasper, Canada

Vandaag rijden we over de Icefield Parkway richting Jasper en besluiten om op diverse plaatsen te stoppen vanwege de mooie uitzichten. Als eerste stoppen we bij Peyto Lake, een prachtig blauw meer op 60 kilometer van Lake Louise. Als we onze weg vervolgen komen we langs een gletsjer waar we ook een kijkje gaan nemen. Bij de Sunwapta Falls kom ik er achter hoe groot onze camper is. Bij het inparkeren raak ik een Dodge waarbij lichte schade ontstaat aan de achterzijde van de auto. We wachten een uur op de eigenaar van de auto en als ze bij de auto komen en ik vertel dat ik hun auto geraakt heb reageren ze erg koel. Ze heeft weleens grotere schades gehad aangezien ze zelf op de prairie woont en al een paar keer een deer (hert) op de auto heeft gehad. We vullen de schadeformulieren in en vervolgen onze weg. In Jasper nemen we contact op met Canadream en ze vertellen dat we naar het politiebureau moeten om een filenumber te vragen. Op het politiebureau krijgen we de mededeling dat we, na het zien van de foto’s, geen filenumber krijgen omdat de schade te klein is. Nu komt onze extra verzekering, die het eigen risico afdekt wel van pas. We zijn nu in Jasper en vertrekken zo naar onze camping in Jasper Wapiti Campground

Peyto LakePeyto LakePeyto LakeGlacierGlacierSunwapta Falls

DodgePolice Jasper