Revelstoke - Banff

28 juli 2019 - Banff, Canada

Vanmorgen in de regen vertrokken richting Banff. Na een uurtje rijden stoppen we bij Glacier om te ontbijten en te genieten van het prachtige uitzicht. Bij het plaatsje Golden nog even de tank vol gegooid, want de brandstofmeter is al weer aardig gezakt en ik twijfel of ik 1 op 3 wel haal hier in de bergen. In Yoho National Park hebben we afslag Emerald Lake gepakt om daar een trail te lopen van 5,3 kilometer. Dit was echt de moeite waard ondanks het feit dat we regelmatig stukken door de modder moesten. Na een uurtje vertrekken we weer en rond 15.30 uur komen we aan bij onze camping Village II in Banff. Het is hier in Alberta een uur later dan in British Columbia en op dit moment is het hier rond de 20 graden, dus dat is wel weer even wennen. Rond 17.30 pakken we op de camping de bus naar het centrum van het supergezellige stadje Banff. Op dit moment wachten we op onze pizza’s en hotwings bij het Athene Pizza restaurant.

Emerald LakeEmerald LakeEmerald LakeEmerald LakeEmerald LakeEmerald LakeEmerald Lake

1. Ine:
    28 juli 2019
    gelukkig is de hitte wat voorbij in losbreek nog geen drop geregend