Mesa Verde - Arches

22 juli 2018 - Mesa Verde National Park, Colorado, Verenigde Staten

Gisterenavond de wekker gezet, aangezien we om 8.00 uur moesten vertrekken naar Mesa Verde National Park. Al ruim voor de wekker waren we weer wakker (om 6.00 uur). Even een broodje eten en daarna de camper losgekoppeld van de full hook-up. Voor we vertrokken hebben we oma Ine nog even gebeld om haar te feliciteren voor haar verjaardag.

Bij de ingang van het park gelijk een jaarpas gekocht voor de national parken, aangezien we die in andere parken ook nog nodig hebben. Na een rit van 37 kilometer door het park kwamen we aan bij Cliff Palace, een van de vroegere rotswoningen van de Native Americans. Onze Ranger bracht ons via een aantal steile trappen en ladders bij de rotswoningen. Erg mooi om te zien hoe deze mensen tot het jaar 1300 woonden en leefden, en de Ranger kon hierover veel vertellen. Na een paar uur zijn we vertrokken richting Arches (Moab) waar we de komende dagen verblijven zonder elektriciteit, water en WiFi bij onze camper. Douches zijn er ook niet, alleen een paar WC’s en een wasbak om je te wassen. De temperatuur is op dit moment ruim 40 graden daar, dus dat wordt afzien.  Over een paar dagen zullen we ons reisverhaal vervolgen als we weer in de bewoonde wereld zijn.

Mesa VerdeMesa VerdeMesa VerdeMesa VerdeMesa Verde