Bryce Canyon - Zion National Park

5 augustus 2016 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen stond de kortste reis van alle dagen op het programma. Daarom hadden we gisteren besloten om eerst de hoodoos te gaan bekijken in Bryce Canyon en daarna te vertrekken richting Zion. De camper hadden we geparkeerd bij het Visitor Center en van daaruit zouden we met de shuttlebus het park in gaan. Nadat er 2 volle bussen langs kwamen waar telkens maar een stuk of 4 mensen bij konden besloten we op advies van de parkranger maar te gaan lopen naar Sunset Point. Toen we daar aan kwamen besloten we de Navajo Trail te doen, die wel erg steil was, maar slechts 3 kilometer was. Prachtige hoodoos, stenen rotspartijen die door water en wind gevormd zijn, zorgden voor prachtige uitzichten.

BryceBryce

BryceBryce

Na deze wandeling zijn we vertrokken richting Zion. De TomTom gaf ruim 2 uur aan, maar dat leek ons wel heel erg veel voor deze afstand. Aangekomen in Zion National Park was ons snel duidelijk waarom dit was. Erg steile afdalingen, met haarspeldbochten, waar de camper amper doorheen kon. Ook moesten we met de camper $ 15,00 extra betalen, omdat de parkranger voor ons alle verkeer aan de andere kant van de tunnel stil moest zetten, omdat wij er anders niet doorheen konden. De hoogte ging net zolang we maar in het midden van de tunnel bleven rijden. Erg grappig om te zien was dat dit allemaal niet met verkeerslichten werkte, maar gewoon een ranger aan beide kanten van de tunnel met een WalkieTalkie. De laatste auto die er door mocht kreeg een stokje mee die hij af moest geven aan de ranger aan de andere kant van de tunnel, zodat ze zeker weten dat de laatste auto er door is.

Camping Watchman waar we verblijven is een supermooie camping aan een riviertje en prachtige uitzichten. Onze plek is ook een prachtige plek met lekker veel schaduw.

WatchmanWatchman

Tegen de avond zijn we nog lekker een pizza en pasta wezen eten in Springdale. Deze waren zo groot dat we nog erg veel over hadden, maar wij in tegenstelling tot vele anderen deze maar hebben laten liggen en niet mee hebben genomen in een Doggybag. Nu om 20.00 uur is de temperatuur weer om uit te houden, maar gelukkig werkt onze airco nog steeds. En laten we hopen dat dat zo blijft, want over 2 dagen zitten we in Las Vegas met temperaturen boven de 45 graden.

1. Fien en Ine:
    6 augustus 2016
    Lars staat wel stoer op de foto mijn hoorapparaat werkt prima zelfs mijn deur piept alleen het weer is klote groetjes aan iedereen.Knap hė
    Ine zelf ge stuurd groetjes Fien