Page

3 augustus 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Om 10.30 uur werden we verwacht bij Ken's tours om een wandeling te maken door de lower Antelope Canyon. Dit is een Canyon ontstaan zoals de Grand Canyon, alleen wat kleiner van formaat. Bij de ingang moesten we eerst nog even $ 40,00 betalen om überhaupt het park binnen te komen. Dit gebied is in eigendom van de Navajo indianen en die verdienen er een aardig zakcentje mee, als je de rijen auto's ziet. Bij de ingang adviseren ze je 2 flessen water per persoon mee te nemen, en als je in de rij staat te wachten voor de ingang van de canyon in de snikhete zon begrijp je dat ook wel. Als je eenmaal binnen bent kun je prachtige foto's maken, zelfs met een IPhone. Mocht het niet lukken dan kan de tourguide je telefoon wel even instellen. Na een uur is de tour voorbij en ben je blij dat je aan je volgende fles water kunt beginnen.

Antelope CanyonAntelope Canyon

Antelope CanyonAntelope CanyonAntelope Canyon

Na de middag nog even naar de horseshoe bend gereden. Ook hier weer advies om een fles water mee te nemen. Na een wandeling van paar honderd meter kom je bij de   kloof zelf, en wat is het hier ook weer mooi. Ongelooflijk wat het verschil in landschap en temperatuur is op een paar honderd kilometer uit elkaar. Morgen vertrekken we op tijd naar Bryce Canyon aangezien we hier maar 1 nacht verblijven.

Horseshoe bendimage

1. Maria Gerrit:
    4 augustus 2016
    Wat een belefenis , ik ben jaloers op jullie .
  2. Ad:
    4 augustus 2016