Homestead - Key West

13 augustus 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vandaag een reis van iets meer dan 200 kilometer voor de boeg. Wel geeft de TomTom ruim 3 uur reistijd aan want we gaan naar Key West. Key West is het zuidelijkste eiland van de Keys. Via vele bruggen (zelfs een brug van ruim 11 kilometer, de Seven Miles Bridge) en diverse eilanden komen we inderdaad na iets meer dan 3 uur rijden aan bij het Sheraton Hotel in Key West. We proberen in te checken en gelukkig is de kamer al weer beschikbaar. Dan gaan we om af te koelen maar weer naar het zwembad. Het is een leuk hotel met een mooi zwembad. Bij het zwembad lopen de leguanen gewoon tussen de ligstoelen door.

Key WestKey WestKey WestKey West

Tegen de avond gaan we met de pendeldienst van het hotel naar Mallory Square en Duval Street waar van alles te doen is. Vele winkeltjes en leuke huizen, meestal van hout, kleuren hier het straatbeeld. Erg gezellig en er heerst hier echt een Caribische sfeer. Ook lopen we naar Southernmost Point om een foto te maken bij de boei die het zuidelijkste punt van de USA aangeeft en waar je slechts 90 mile verwijderd bent van Cuba. Na een paar uurtjes door 'old town' gewandeld te hebben nemen we de bus terug naar het hotel en zit ook deze dag er weer op.

Key WestKey WestKey WestKey WestKey West