Homestead

12 augustus 2017 - Homestead, Florida, Verenigde Staten

Aangezien het ontbijt bij het Hampton Inn tot 10.00 uur is, hebben de kids weer lekker uitgeslapen en zijn Suzanne en ik voor het ontbijt lekker weer wezen sporten in de fitness. Na het ontbijt zijn we de Everglades ingereden, want de toegang tot het park bevindt zich op 15 kilometer van ons hotel. Onderweg zijn we bij diverse trails gestopt om deze trails daar te lopen. De Anhinga trail, de Gumbo-Limbo trail, de Pa-Hay-Okee Overlook trail en de Mahogany Hammock trail hebben we gelopen. Tijdens deze trails spot je zeer veel wildlife, van Anhinga vogels, alligators, schildpadden, vissen en diverse waadvogels. Ook zie je aan de bomen en gewassen soms ook nog wat orkaan Andrew in 1992 heeft aangericht. Na de 4e trail te hebben gelopen vonden we het toch wel mooi geweest, want ondanks dat we allemaal van top tot teen ingesmeerd waren met deet, werden de muggenaanvallen steeds heftiger en werden we regelmatig even geprikt. Die muggen in de Everglades zijn eigenlijk nog erger dan ik had verwacht en gehoopt. Wel is het een ontzettend mooi gebied en ik denk dat je als er geen muggen zouden zitten, nog veel meer mooie plekken zou ontdekken. De Florida panther hebben we helaas niet gezien, want die schijnt toch ook in dit gebied te leven. Op de weg terug hebben we nog wat muggen moeten vernietigen in de auto, maar na een kilometer of 5 waren ze dan toch allemaal verdwenen. Aangezien de tank weer bijna leeg was had ik bij het tankstation gegokt op $ 40.00, echter bij $ 37.00 was de tank alweer vol, het blijft lachen hier.

EvergladesEvergladesEvergladesEvergladesEvergladesEvergladesEvergladesEvergladesEverglades

1. Annie en Jo:
    13 augustus 2017
    Is dat een mug op de foto behandelen (apre mug) !!! Groeten Jo en Annie .