Vernal - Rock Springs - Grand Teton

27 juli 2018 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

De route van Vernal naar Rock Springs gaat ook weer dwars door de bergen. Onze 6.2 liter V10 moet ook behoorlijk wat moeite doen om de bergpassen op te klimmen en het verbruik loopt tegen de 1 op 3 schat ik. De benzine is hier erg goedkoop, maar we moeten wel bijna elke dag tanken met deze afstanden. Als we aankomen op de camping in Rock Springs blijkt tijdens het inchecken dat het zwembad gesloten is wegens problemen met de installatie. We hadden deze camping speciaal geboekt omdat er een zwembad is, omdat we de komende dagen in Yellowstone zitten en daar geen campgrounds zijn met zwembaden. Als ik een uurtje later de repairsman bezig zie vraag ik of het probleem verholpen is en of we kunnen zwemmen. Hij twijfelt en zegt dat het water nog cloudy (troebel) is, maar beslist uiteindelijk dat het geen probleem is om toch te zwemmen. Rond 19.00 uur duiken we nog lekker even in het zwembad.

Rock SpringsRock SpringsRock Springs

De route van vandaag van Rock Springs naar Dubois is 325 kilometer maar gaat veelal over rechte wegen waar je bijna overal 70 Mph mag rijden. Dus dat schiet wel op, maar is wel saai om te rijden. Na ruim 3 uur komen aan bij The Longhorn Ranch RV park aan het begin van Grand Teton. Dit park is het park wat we eergisteren geboekt hebben en is supergaaf en ligt aan een leuke rivier. We zitten hier ook weer midden in de natuur en de temperatuur is perfect (25 graden). Morgen vertrekken we naar National Park Yellowstone waar we 4 dagen zullen blijven op 3 verschillende campings.

Grand TetonGrand TetonGrand TetonGrand Teton

1. Ad:
    28 juli 2018
    Opnieuw mooie foto’s. Een V10 6,2 liter, toe maar. En dan maar slurpen 1 op 3 🤪. En morgen Yellowstone op het programma 🤩
  2. Maria Gerrit:
    29 juli 2018
    Te gek zo mooi als het daar is .