Montrose - Mesa Verde

22 juli 2018 - Mesa Verde National Park, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag stond een rit van ruim 230 kilometer op het programma. We wilden deze rit via de Million Dollar Highway rijden, één van de meest gevaarlijke wegen van de Verenigde Staten. Onze TomTom probeerde ons ook steeds een andere route te laten rijden, maar we waren vastbesloten om de Million Dollar Highway te rijden. Deze route gaat langs diepe afgronden zonder berm, zonder vangrail en heeft ontzettend veel haarspeldbochten waar je maar met maximaal 10 mile per uur doorheen mag. Echt een spectaculaire rit. Hoe lastig de rit was bleek al snel toen in een van de eerste bochten na het dorpje Ouray de inhoud van de koelkast er allemaal uit viel en de vloer van de camper vol lag met alles wat eigenlijk in de koelkast hoorde te liggen. Nadat we alles weer opgeruimd hadden vervolgden we onze weg langs deze spectaculaire route. Wat een mooie uitzichten !! (voor de passagiers, want de chauffeur heeft weinig tijd om hiervan te genieten aangezien 100% concentratie vereist is om op de weg te blijven). Na een kilometer of 30 kwamen we in het dorpje Silverton terecht, een oud dorpje waar vroeger een kamp was voor het werk in de zilvermijnen. Hier zijn we even uitgestapt om het dorpje te verkennen. Na een half uurtje besloten we om de weg te vervolgen richting Durango.

Million Dollar HighwayMillion Dollar HighwayMillion Dollar HighwaySilverton

Na nog eens 80 kilometer door de bergen gereden te hebben kwamen we aan in Durango. Een erg leuk stadje waar we van plan waren om een boterham te eten op een parking. Toen we onze camper geparkeerd hadden zagen we een Denny's om de hoek en besloten om toch daar maar onze lunch te nuttigen.

Denny’s

Na onze lunch zijn we verder gereden naar onze camping vlak bij Mesa Verde National Park. Indy en Noa gingen meteen naar het zwembad en Lars, Suzanne en ik zijn naar het visitor center van Mesa Verde gewandeld om alvast tickets te kopen voor een ranger tour van morgenvroeg om een bezoek te brengen aan Cliff Palace (rotswoningen die tot de 13e eeuw bewoond zijn door Indianen) in Mesa Verde. We moeten morgenvroeg wel om 8.00 uur vertrekken om op tijd te zijn bij de ranger van het park, maar gezien de hitte hier is het misschien maar beter dan later op de dag.

Mesa VerdeMesa Verde

1. Maria Gerrit:
    22 juli 2018
    Heel mooie foto s' ,en Proficiat met je moeder .
  2. Ad:
    22 juli 2018
    ‘n hele belevenis zo’n weg 😅. Levert mooie foto’s op!