Fort Myers Beach - Everglades City - Homestead

11 augustus 2017 - Homestead, Florida, Verenigde Staten

Gisterenmorgen hadden we voor vandaag nog een airboat tour gereserveerd aangezien we op de weg naar ons volgende hotel in Homestead op de Tamiami Trail langs diverse airboat Tours zouden komen en het aangeraden was om te reserveren. We hadden na het lezen van diverse recensies gekozen voor Everglades City Airboat Tours, omdat deze goed aangeschreven stond en deze als enige voorzien was van koptelefoons zodat je allemaal met elkaar kan praten. We waren wat vroeg dus moesten nog een uurtje wachten op Captain Josh. Om 12.30 uur kwam captain Josh ons roepen en konden we vertrekken. Het eerste stuk moest de airboat langzaam varen en kregen we uitleg over de Everglades en konden we vragen stellen. Toen we bij de mangroven aan kwamen ging het gas erop en gingen we met hoge snelheid rakelings langs takken en bomen af en door het geluid van de enorme propeller kon je ook niet meer praten, maar alleen genieten van de prachtige mangroven en moerassen. Na een half uurtje ging de snelheid terug want we kwamen bij een plek waar een Gator gezien was. We konden vlak bij komen om wat foto's te maken van de 2 meter grote alligator. Na een uurtje kwamen we terug bij Everglades City Airboat tours en vonden het allemaal een prachtige ervaring om met deze snelheden te varen op een airboat. Op onze weg naar het hotel zijn we ook nog even Turner Road ingereden waar je de alligators gewoon langs de kant of in het water ziet liggen. Na aankomst in het hotel hebben we nog een duik genomen in het zwembad en zijn lekker wezen eten bij een Cubaans restaurant (Casavana) vlak bij ons hotel.

Everglades City Airboat ToursEverglades City Airboat ToursEverglades City Airboat ToursEverglades City Airboat ToursEverglades City Airboat ToursEverglades City Airboat ToursEverglades City Airboat ToursEverglades City Airboat ToursEverglades City Airboat Tours

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl