St. Augustine

29 juli 2017 - Saint Augustine, Florida, Verenigde Staten

Aangezien het ontbijt in het weekend van 7.00 uur tot 10.00 uur mogelijk was, bleven de kids lekker even op bed liggen terwijl wij even de fitness gingen verkennen. Bij terugkomst van onze workouts lagen de kids nog steeds te slapen, dus hebben we ze maar voorzichtig gewekt om het ontbijt niet mis te lopen. Na het ontbijt zijn we naar het plaatsje St. Augustine gereden wat het oudste stadje van de USA is. Een erg leuke stad met zeer leuke straatjes, winkeltjes en gebouwen en een prachtig fort "Castillo de San Marco". Tijdens het slenteren door de straten, was het regelmatig nodig om even verkoeling te zoeken in een van de vele winkeltjes, want de temperatuur liep weer aardig op. Het was ruim 100F wat omgerekend 38 graden is. Ook hebben we gelijk kennis gemaakt met het typische weer in Florida wat hoort bij een subtropisch klimaat. Een gigantische regenbui van ongeveer een kwartiertje gevolgd door weer een stralende zon, die de temperatuur gelijk weer doet stijgen. Als we terug zijn bij het hotel en van plan zijn om nog even te gaan zwemmen wordt het plotseling zeer donker, en gaat het alarm op alle GSM's die ons waarschuwt voor een mogelijke tornado. Suzanne gaat voor de zekerheid toch maar even vragen bij de receptie, maar het blijkt dat er mogelijk een tornado kan ontstaan, maar we nog een melding krijgen als we evt. de schuilkelder in moeten. Als ik nu naar buiten kijk denk ik dat het meevalt en dat we zometeen weer kunnen gaan zwemmen !

St. AugustineSt. AugustineSt. AugustineSt. AugustineSt. AugustineSt. AugustineTornado Warning

1. Maria Gerrit:
    30 juli 2017
    Mooie foto s geniet ervan ,je peetante .