Moab - Dinosaur National Park

26 juli 2018 - Dinosaur, Colorado, Verenigde Staten

De routes die we rijden zijn erg mooi en afwisselend. We rijden meestal dwars door de bergen (rond 2500 meter hoogte) met mooie vergezichten en soms een stukje over de highway. Wel ziet elke 50 mile de omgeving er hier anders uit. Voor de route naar Vernal gaan we eerst weer een stuk door Colorado en eindigen in Utah. Regelmatig moeten we even stoppen omdat er op diverse plaatsen aan de weg gewerkt wordt en er dan iemand staat met een bordje met aan de ene kant stop en de andere kant slow erop. Soms moet je een auto volgen, die de hele dag van de ene kant naar de andere kant van de wegwerkzaamheden rijdt. Na 4 uur rijden komen we aan bij het Visitor Center van Dinosaur en besluiten gelijk een bezoek te brengen aan de grootste vindplaats ter wereld van fossielen van dinosaurussen. Met een shuttle bus worden we naar de rotswand gebracht waar veel fossielen zijn te bezichtigen.

Moab - DinosaurDinosaur National ParkDinosaur National ParkDinosaur National Park

Na een paar uurtjes rijden we naar de camping 10 mile verderop. Deze camping is prachtig gelegen vlak aan de Green River. Als we de camperplaats gevonden hebben en de camper geparkeerd besluiten we eerst gaan te zwemmen in de Green River. Erg lekker water met een heel klein zandstrand waar we onze handdoeken neer kunnen leggen. Na een paar uur gaan we nog de River Trail lopen (4 kilometer) en kopen op de terugweg wat hout, omdat je hier de firepit mag gebruiken om te koken. Hier is niemand die het hout verkoopt, maar je moet gewoon $ 6,00 in een box doen en zelf een bundel hout meenemen. Op alle andere plaatsen waar we geweest zijn mocht absoluut geen open vuur gemaakt worden wegens de grote kans op brandgevaar wegens de aanhoudende droogte. Na het eten spelen we nog een spelletje of kijken wat gedownloade netflix films alvorens we gaan slapen. Rond 01.30 uur is bijna iedereen weer wakker door de hitte in de camper omdat de airco niet gebruikt mag worden. De camperdeur kunnen we ook niet open laten omdat we in het leefgebied van de Black Bear en de Mountain Lion zitten en het ons niet verstandig lijkt om alleen een hordeur te gebruiken om een mogelijk bezoek van deze dieren tegen te houden. Na een poosje vallen we toch in slaap...…

Green River CampgroundGreen River CampgroundGreen River CampgroundGreen River CampgroundGreen River CampgroundGreen River Campground

1. Ine:
    27 juli 2018
    Gisteren voor het eerst wat regen gehad vandaag weer 37 graden na weekend gelukkig wat minder bij jullie is het mooi zo te zien gr
  2. Jeannette:
    27 juli 2018
    Mooie reis zo te zien en te lezen, jullie hebben ook al mooie foto"s
    gemaakt. geniet ervan nog veel plezier allemaal.
    Jeannette
  3. Ine: